Lista adresowa jest jednym z kluczowych elementów biznesu w sieci. Dziś pokaże Ci sposoby jak zbudować skuteczną listę e-mailingową. Jestem dowodem na to, że można zrobić to automatycznie, bez ponoszenia wielkich kosztów.

Lista adresowa to motor dla Twojego biznesu

Odpowiednio zoptymalizowana lista adresowa to skarb każdego biznesu, nie tylko internetowego. Znany, polski, internetowy marketer powiedział kiedyś, że lista adresowa to podstawowe źródło dochodu w Internecie. Pamiętaj jednak, że aby rozpocząć budowanie listy adresowej konieczne jest stworzenie strony przechwytującej i autorespondera.

Dodatkowo budowanie listy wymaga czasu i odpowiedniej promocji. Osobiście jestem zwolennikiem budowania małych list tematycznych. Grupy ludzi zainteresowanych konkretnie jednym tematem. Łatwo jest wtedy budować relacje z listą, ponieważ wszyscy zapisani na listę interesują się np. zarabianiem w Internecie.

lista adresowa

Lista adresowa to sposób na budowanie relacji

Właśnie relacja. Równie ważne jak budowanie listy adresowej jest relacja z nią. Cenie bardziej listę 100 osób żywo zainteresowanych tematem, niż 1 000 osób, przypadkowo zapisanych na listę.

Chyba nie muszę dodawać, że dodawanie do listy adresowej osób, które nie wyraziły na to zgody jest nie tylko niezgodne z polityką prywatności, czy etyką, ale i takie praktyki szufladkują Cię jako spamera – to wizerunkowy „strzał w kolano”.

Jak budować listę mailingową ?

Wiesz już, co to jest lista adresowa, teraz poznasz metody jak budować listę mailingową. Znam kilkanaście sprawdzonych sposobów i pewnie godzina by nie wystarczyła, aby je wszystkie zaprezentować. Ciągle poznaje i testuje nowe sposoby na budowanie listy mailingowej. W tym artykule skupię się na darmowym i niezwykle skutecznym sposobie.

Zacznij od strony przechwytującej, z która będzie powiązany autoresponder. Jest to po prostu strona internetowa z możliwością zapisu na Twoją listę.

Pisałem już o tym, że należy budować relacje ze swoją listą mailingową. Zacznij od stworzenia listy swoich klientów. Początek Twojej listy adresowej gotowy. A co jeśli nie miałeś klientów i zaczynasz budowanie listy od początku ?

Wykorzystaj metodę na „wartościowy bonus”. Stwórz wartościowy produkt, e-book, lub nagraj praktyczny materiał wideo, który będzie rozwiązywał palący problem Twojej grupy docelowej.

Jaki produkt do listy adresowej ?

Produkt musi być naprawdę wartościowych. Jeśli chcesz zbudować listę adresową osób zainteresowanych na przykład wędkarstwem, możesz opracować krótki poradnik krok po kroku, jakie przynęty biorą najchętniej wybrane ryby. Taki produkt pewnie zainteresuje początkujących wędkarzy. Przepraszam wszystkich wędkarzy, jeżeli temat okazał się zbyt oczywisty. Ale taki temat bonusu przyszedł mi do głowy. Im bonus będzie rozwiązywał więcej problemów, tym lepiej. Wystarczy zaoferować wartościowy bonus w zamian za zapis na Twoją listę.

PAMIĘTAJ : Produkt musi być:

  • wartościowy,
  • praktyczny,
  • oraz rozwiązywać problemy Twojego odbiorcy.

Sprawdzoną metodą na zwiększenie skuteczności zapisów na Twoją listę jest publikacja na stronie przechwytującej krótkiego filmu, w którym wyjaśniasz co zawiera bonus oraz w czym on może pomóc. Nie zapomnij na końcu nagrania wskazać sposób otrzymania bonusu, czyli zapis na listę do autorespondera.

Moja lista adresowa

Na łamach bloga będę publikował kolejne skuteczne sposoby na budowanie listy adresowej. Zaprezentowany sposób wykorzystuje w swoim internetowym biznesie na co dzień. Ważne, abyś nie zbagatelizował tej sprawdzonej metody i po prostu wykorzystał ją w praktyce. Jeżeli potrzebujesz dodatkowych wyjaśnień zapraszam do kontaktu i współpracy.

Na stronie www.trenermarketingu.pl znajdziesz sposoby na internetowy marketing w Twojej firmie

michał szafrański

Udanego dnia
Michał Szafrański

Jeżeli spodobał Ci się artykuł, Polub tę stronę! i udostępnij info znajomym …

Autor 

Pasjonat Internetu i przedsiębiorczości. Pomagam firmom sprzedawać więcej w Internecie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *