Ostatnio napisał do mnie na w mediach społecznościowych Andrzej, zadając mi pytanie jak zapraszać ludzi do biznesu ? Innymi słowy chciał znaleźć nowych partnerów do biznesu afiliacyjnego, ale i nowych klientów. Była to nasza pierwsza relacja i nie wiedziałem, jakie Andrzej ma doświadczenie w marketingu internetowym. Postanowiłem jednak opracować krótki poradnik, bo wiem że kontakt z klientem może być problemem, szczególnie dla osób początkującym i nie tylko.

Na początek zacytuje pytanie zadane mi przez Andrzeja:

„Mam problem z zapraszaniem osób do biznesu. Działam w różnych biznesach, ale tylko takich, które nie wymagają zapraszania. Nie potrafię nikogo zaprosić do biznesu, a w MLM właśnie o to chyba chodzi. Masz jakiś pomysł ?!”

Andrzej

Andrzeju po części masz racje. Biznes oparty o MLM, ale i nie tylko polega na zapraszaniu ludzi do współpracy. W dużej mierze zadaniem marketingowca jest zaproszenie na prezentacje, na której bardziej doświadczeni trenerzy wyjaśniają tajniki propozycji współpracy. Wydaje się to proste, ale aż tak proste nie jest. Postaraj się przetestować te kilka rad nie tylko w odniesieniu do biznesu afiliacyjnego, ale i jako narzędzia w tradycyjnym marketingu.

jak zapraszać ludzi do biznesu

Według mnie (zwracam się teraz do Andrzeja, ale i pozostałych osób mających problem z prezentacją własnych propozycji biznesowych) problemem jest to, że nie wiesz na co zapraszasz, nie wiesz kogo zapraszasz oraz dlaczego osoba ma przyjąć Twoje zaproszenie. Jeśli możesz przygotuj sobie teraz kartkę i coś do pisania.

Jak zapraszać ludzi do biznesu: Do czego zapraszasz ?

Aby coś komukolwiek proponować musisz to znać. Wiedzieć do czego to służy, jakie korzyści daje Tobie, a jakie może dać osobie, której to polecasz. Często bywa tak, że pomijamy aspekt poznania produktu czy usługi w praktyce i od razu przystępujemy do jej promocji. To jest tak, jakbym polecał wycieczki na księżyc. Ani tam nie byłem, ani nie interesuje się specjalnie astronomią (chodź kiedyś chciałem kupić sobie teleskop :)). W takim przypadku myślę, że po 2-3 pytaniach stracił bym zupełnie wiarygodność w oczach potencjalnego partnera, ponieważ nie wiem jak jest na księżycu, nie wiem jakie wrażenie niesie ze sobą taka wyprawa oraz na jakie zagrożenia trzeba być przygotowanym.

Myślę, że już dostrzegasz konieczność poznania produktu lub usługi, która jest przedmiotem spotkania, na które zamieszasz zaprosić gości (potencjalnych partnerów biznesowych).

Kogo zapraszasz do biznesu ?

Teraz przyda się kartka i coś do pisania. Napisz proszę w górnej jej części co jest przedmiotem prezentacji. Dla przykładu niech to będzie program partnerski promujący zdrowy styl życia (fitness, odchudzania itp). Poniżej napisz o tym, jakie korzyści zaobserwowałeś podczas korzystania z programu treningowego (z autopsji): np. spadek masy tłuszczowej, poprawa samopoczucia, poprawa dyscypliny, nawyk zdrowego odżywiania.

Następnie poniżej zastanawiamy się kogo mogą dotyczyć powyższe problemy. Od razu przychodzą mi do głowy kobiety, ludzie z nadwagą, ludzie chcący zrzucić parę kilo, ludzie szukających gotowych systemów treningowych, ale i ludzie aktywni, którzy chcą podtrzymać swoją formę i szukają trenera i dietetyka najlepiej online.

Teraz rodzi się pytanie gdzie takich ludzi spotkasz? Już odpowiadam. W Internecie łatwo odnajdziesz ich na forach dyskusyjnych, blogach, portalach społecznościowych. Wystarczy stworzyć odpowiednie kombinacje na przykład: „odchudzanie forum” i gotowe. Nie musisz ograniczać się jednak tylko do Internetu. Zastanów się, kto z Twojego otoczenia może mieć podobne problemy.

Ważny jest też czas Twojej pracy. Jeśli skupimy się tylko na dotarciu do wybranej grupy osób zaoszczędzimy mnóstwo czasu na próbach dotarcia do wszystkich.

Jak walczyć z obiekcjami ?

Najskuteczniejszym narzędziem do walki z obiekcjami Twoich potencjalnych partnerów biznesowych jest pełna wiedza na temat produktu czy usług. Musisz więc poznać wszystkie wątpliwości, problemy, pytania i obiekcje związane np. z przystąpienie do naszego, przykładowego programu. Pytanie znajdziesz oczywiście w Internecie na forach, czy portalach tematycznych. Stwórz taką listę obiekcji i opracuj do każdej z nich odpowiedź w postaci ciekawego artykułu, czy poradnika krok po kroku z gotowym rozwiązaniem. Wtedy nic Cię nie zaskoczy. Przykładem takiego poradnika, jest ten artykuł, który pomaga rozwiać obiekcje Andrzeja na temat tego, jak zapraszać ludzi do biznesu.

W większości biznesów internetowych zaproszenie sprowadza się do zainteresowania przyszłego partnera prezentacją internetową (webinarem, szkoleniem online). Szalenie ważne w biznesie jest ryzyko. Dlatego mocnym atutem podczas zapraszania jest wskazanie, że uczestnictwo w szkoleniu jest zupełnie bezpłatne i nie zobowiązujące. Kluczowe jest to, aby dodatkowo zaprosić do śmiałego zadawania pytań bezpośrednio po szkoleniu. Im więcej pytań, tym dłuższa relacja. Dlatego tak istotne jest bycie w tzw. kontakcie.

Jaki narzędziami zapraszać ludzi do biznesu ?

Dla spotęgowania skuteczności zaproszenia do biznesu ważne jest budowanie relacji. Możesz mnie poprawić, ale uważam że idealnym narzędziem do budowania relacji jest prowadzenie bloga. Na jego łamach możesz publikować praktyczne materiały i pomagać rozwiązywać problemy Twoich czytelników. Dobrze jest jeśli blog jest tematycznie powiązany z Twoją pasją. W takim przypadku jego prowadzenie jest samą przyjemnością. Wiem to po sobie :). Blog to generator pozytywnych relacji. Ja poznaje moich czytelników, a oni poznają mnie. O wiele łatwiej bowiem rozmawiać o biznesie i nie tylko ze znajomym niż z zupełnie obcą osobą.

Pomocnych narzędzi jest oczywiście kilka. Należy umieć z nich umiejętnie korzystać. Jednak na początek dobrym krokiem jest właśnie posiadanie własnego bloga. Jeśli chciałbyś go założyć i szukasz pomocy, skorzystaj z mojego szkolenia online „Jak założyć bloga„. Pokazuje w nim jak krok po kroku zainstalować swoje okno na internetowy świat.

Największe błędy podczas zapraszania do współpracy

Podsumowując opracuje teraz moją, subiektywną listę największych błędy podczas zapraszania ludzi do biznesu:

  • nie znamy proponowanego produktu / usługi,
  • staramy się informować o propozycji cały świat, zamiast skupić się na osobach potencjalnie zainteresowanych,
  • nie wiemy gdzie szukać potencjalnych zainteresowanych,
  • zapraszamy zbyt szybko, zanim nawiążemy z odbiorcą pozytywną relację.
  • porzucamy działanie zbyt szybko, z powodu braku oczekiwanych rezultatów.

Ostatni podpunkt wynika głównie z braku odpowiedniego mentora. Osoby, która była już tam, gdzie Ty chcesz dopiero dojść, osiągnęła to, co Ty chcesz osiągnąć oraz jest gotowa podzielić się tą wiedzą.

Jest jeszcze jeden element, na który należy zwrócić uwagę. Nie wstydź się siebie i swojego wizerunku. Gdy zapraszasz kogoś na spotkanie podpisuj się własnym nazwiskiem (buduj własną markę) oraz pokazuj twarz. Taki zachowaniem udowadniasz swoją autentyczność i wzbudzasz większe zaufanie.

Relacje to fundamentalny element kursu www.trenermarketingu.pl . Zapraszam na darmowy marketingowy webinar

michał szafrański

Udanego dnia
Michał Szafrański

Spodobał Ci się ten materiał i okazał się dla Ciebie pomocny ?! Chcesz, abym publikował częściej i więcej … Zapraszam do wsparcia projektów pomocy marketingowej dla mikroprzedsiębiorców i edukacji finansowej dzieci i młodzieży…

Jeżeli spodobał Ci się artykuł, polub stronę i udostępnij info znajomym …

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor 

Pasjonat Internetu i przedsiębiorczości. Pomagam firmom sprzedawać więcej w Internecie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *