Jak pisać artykuły ?

0 komentarzy

Ostatnia aktualizacja 19 kwietnia 2021 autor Michał Szafrański

Kilka dni temu pisałem na temat tego, jak założyć bloga. Dziś poznasz sposoby jak pisać artykuły, łatwo i szybko.

W tym poradniku pokaże Ci, na co zwracam uwagę pisząc artykuły, publikowane na blogu. Biorę pod uwagę dwa elementy. Artykuł musi być praktyczny, przejrzysty oraz przyjazny wyszukiwarkom (zoptymalizowany pod kątem Google). Kolejnym atutem artykułu pisanego na blogu jest to, że mogę zachować luźną formę kontaktu z czytelnikiem.

jak pisać artykuły

Nie wiem jak będzie z Tobą, ale dla mnie pisanie bloga to przyjemność, a nie konieczność, ponieważ tworzę go z pasją. Fajnie jest przeczytać e-maila od czytelnika z podziękowaniem za stworzony poradnik, który rozwiązał problem.

Jak pisać artykuły : Tytuł

Aby nadać temu poradnikowi praktyczną formę pozwól, że posłużę się przykładem mojego artykuł „Jak założyć bloga„, który opublikowałem na innym blogu. Odpowiadając na pytanie jak pisać artykuły, dużo uwagi musisz poświęcić na tytuł. Musi on zawierać słowo kluczowe (główne słowa opisujące artykuł) np. „jak założyć bloga”. Tytuł może zawierać również otoczenie słowa kluczowego np. „Jak założyć bloga w 30 minut”. Dobrą konstrukcją jest również tytuł w formie pytania: „Czy chcesz założyć bloga samodzielnie ?”. Tytuł w formie pytania prowokuje do odpowiedzi, a więc zachęca do poznania treści artykułu.

Jak pisać artykuły : Treść

Znane marketingowe przysłowie brzmi „Content is king”, czyli treść jest królem. Wartościowa treść jest kluczowa z punktu widzenia pozycjonowania i kreowania wizerunku. Przede wszystkim treść artykułu musi być zgodna z tytułem. Jeśli tytuł ma formę pytania, treść musi zawierać odpowiedź na zadane pytanie. Należy jednak zwrócić uwagę na kilka szczegółów, mających wpływ zarówno na przejrzystość jak i indeksowanie tego wpisu w sieci.

Warto zwrócić uwagę na pierwszy akapit artykułu. Dobrze jeśli zawrzesz w nim słowo kluczowe częściej niż jeden raz (zachowując oczywiście wysoką naturalność tekstu). Dodatkowo, aby uwypuklić główny nurt wpisu możesz dodatkowo użyć pogrubienia, pochylenia czy podkreślenia słowa kluczowego.

Gdy temat wymaga obszerniejszego wyjaśnienia warto podzielić go na części. Każdej z części nadaj osobny nagłówek (h1 – treść nagłówka, h2 – treść nagłówka). To istotne, nie tylko z punktu widzenia przejrzystości wiadomości, ale i pozycjonowania artykułu w internecie. Dobrze jeśli tytuł nagłówka zawiera słowo kluczowe lub jego odmianę. Słowa kluczowe warto zawrzeć również w treści akapitu, który dotyczy nagłówka.

Linki w artykule

Twój artykuł może również zawierać linki zewnętrzne. Nie bój się linkować do wartościowych stron, których nie jesteś autorem. Podniesie to tylko wartość Twojego wpisu. Ciekawym pomysłem jest również publikacja tematycznego obrazka. To wszystko wpływa na różnorodność Twojego wpisu.

Pamiętaj, że Twój wpis na blogu ma przede wszystkim pomagać. Dlatego dobrze się sprawdzają artykuły w formie poradnika, który wskazuje rozwiązanie danego problemu, krok po kroku, tak jak instrukcja obsługi. Jako autor takiego praktycznego materiału możesz liczyć na to, że Twój artykuł dobrze do setek odbiorców. Wdzięczni za pomoc czytelnicy z pewnością podzielą się nim ze swoimi znajomymi. Może to troszkę szalone, że zdradzam Ci kolejne sekrety skutecznego działania w internecie, ale jeszcze pamiętam, że kiedyś sam byłem na początku drogi.

Marketing internetowy w firmie

Chodź prowadzenie marketingu internetowego w firmie nie jest proste. Niemal codziennie odkrywam nowe możliwości na promocje i efektywne wykorzystywanie dostępnych narzędzi. Nowi partnerzy i uczestnicy kursów to największa duma i motor do dalszego rozwoju.

Mam nadzieję, że pomogłem. Jeżeli nadal masz problemy jak pisać artykuły, zapraszam do darmowego webinaru www.trenermarketingu.pl i odkryj razem ze mną ogromne, marketingowe możliwości internetu w firmie.

michał szafrański

Udanego dnia
Michał Szafrański

Jeżeli spodobał Ci się artykuł, Polub tę stronę! i udostępnij info znajomym

Kategorie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *